به گزارش راسخون؛ طی روزهای گذشته شایعه گسترده‌ای مبنی بر دستگیری امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در  فضای مجازی منتشر شده بود.
 
علاوه بر این که شایعه در روزهای گذشته تکذیب شد صبح امروز نیز وی در مراسم رونمایی از چند طرح ضد کرونایی ارتش حضور پیدا کرد تا عملا چنین شایعه‌ای را تکذیب کند.
 
 
برخی کاربران و رسانه‌های ضدانقلاب که این روزهاحمله به تفاهم نامه ایران و چین را در دستور کار خود قرار دادند، این متن خیالی را دلیل ادعای خود عنوان کرده بودند.
 










 
براساس گزارش فارس، چند هفته‌ای است که رسانه‌های سلطنت طلب دور جدیدی از تفرقه‌افکنی بین سپاه و ارتش را کلید زده‌اند.
 



 حبیب‌الله سیاری کیست؟

حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش است. حکم انتصاب او را آیت‌الله علی خامنه‌ای، در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۶ امضا کرده است. مقام معاونت هماهنگ‌کننده ارتش در سال ۱۳۸۶ جایگزین مقام ریاست ستاد مشترک ارتش شد و به نوعی دومین مقام بلندمرتبه در ساختار ارتش جمهوری اسلامی ایران است. 
 

اولین بار این خبر کجا و توسط چه کسانی مطرح شده است؟

ما سرنخ این ادعا را دنبال کردیم و به هیچ منبع محکم و مستندی نرسیدیم. 

علی‌ جوانمردی، روزنامه‌نگار آزاد این خبر را روز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در یک ویدئوی زنده مطرح کرد. او در این ویدئو، مدعی می‌شود اسنادی از حفاظت اطلاعات ارتش به دست او رسیده که حاکی از بازداشت و شکنجه دریادار سیاری است. به گفته آقای جوانمردی از سیاری خواسته شده در تلویزیون بگوید که «اگر سپاه نبود، ارتش از بین رفته بود». او سپس می‌گوید که دلیل اصلی تحت فشار گرفتن دریادار سیاری نامه‌ای «علنی» است که در آن گفته «به عنوان سرباز اجازه نخواهد داد خلیج فارس فروخته شود. خط قرمز ارتش خاک کشور و مردم است و اجازه نخواهیم داد هیچ اجنبی چه با پوتین -یعنی چین- و چه با قلم وطن‌فروشان داخلی -یعنی خامنه‌ای خائن- وارد کشور شود.»‌
 
 
در این ویدئو صحبت از یک نامه علنی شده که هر چه ما گشتیم نشانی از آن پیدا نکردیم. تنها چیزی که در جست‌وجوهای‌مان پیدا شد یک توییت است که تاریخ آن دو روز پیش از ویدئوی آقای جوانمردی است. در این توییت ادعا شده، دریادار سیاری گفته «من به عنوان یک ارتشی هشدار مید‌هم که اگر بر سر خاک ایران معامله کنند ارتش وارد عمل می‌شود. ما بر سر خاک ایران با هیچ خودی و غیرخودی شوخی نداریم. دندان‌شان را در دهانشان خورد خواهیم کرد چه چینی باشند و چه خائنان وطن‌فروش.» 
 


منبع:
1. همشهری
2. فکت نامه
2. توییتر